... Klantenservice

Klantenservice

Klachtenafhandeling
Wanneer u een klacht heeft over een product of de order afhandeling willen wij u vriendelijk vragen om uw klacht via het e-mailadres support@lavalampen.nl aan ons door te geven. Wij zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging. Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Retourrecht
Bij aankoop van producten op onze website door particulieren heeft u de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgaaf van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktijd gaat in op de dag na ontvangst van het product. Indien u gebruik wilt maken van deze bedenktijd gebruikt u dit formulier.

Voor terugsturen van producten gelden de volgende spelregels:

Het is toegestaan het product uit te proberen zoals u dat ook in een fysieke winkel zou doen. Daarbij kunt u het product uit de verpakking halen, tenzij de verpakking een verzegeling bevat. Heeft u meer gedaan dan nodig was om het product te proberen, dan kunnen wij u daarvoor kosten in rekening brengen.

Terugsturen is alleen mogelijk mits het product en eventueel meegeleverde accessoires en alle verpakkingsmateriaal in ongebruikte staat zijn. Als daaraan voldaan is crediteren we de volledige aanschafprijs.

Het komt helaas voor dat wij producten retour ontvangen met sporen van gebruik of waarvan delen van de verpakking onnodig ontbreken of beschadigd zijn. In dat geval kan het product niet worden teruggenomen op basis van het retourrecht.

Stuur een product altijd retour inclusief een kopie van de orderbevestiging, een duidelijke klachtomschrijving, de adresgegevens en bankrekeningnummer.

Wij adviseren het product degelijk te verpakken, indien mogelijk in de originele verpakking. Verstuur het verpakte product in een omdoos of pak het in met bijvoorbeeld pakpapier. Adreslabels e.d. kunnen daar weer op geplakt worden.

De kosten voor het retour sturen van een product dat niet aan de verwachting voldoet zijn voor eigen rekening en risico. Het is bij dure producten aan te bevelen de zending te verzekeren. Ongefrankeerde zendingen worden door ons geweigerd.

Uitgesloten van het retourrecht zijn:
Verbruiksartikelen zoals lampen.
Zakelijke (bedrijfsmatige) aankopen.

Service en garantie
Alle producten die bij ons zijn gekocht vallen onder de fabrieksgarantie. Voor het service- en garantietraject gelden verder de volgende voorwaarden:

Nagenoeg alle producten worden door ons gecontroleerd voor verzending. Op deze manier is het aantal defecten bij aankomst nagenoeg nul. Mochten wij toch een defect over het hoofd hebben gezien waarvan redelijkerwijs mag worden aangenomen mag dat we dit hadden moeten opmerken, dan zijn de kosten die je maakt voor het terugsturen voor onze rekening. (Vergoeding volgens de tarievenlijst van PostNL).

Producten waarbij defecten optreden na ingebruikname dienen gefrankeerd naar ons opgestuurd te worden.

Op verbruiksartikelen (zoals lampen) zit in principe geen garantie.

Bewaar de volledige verpakking zodat je het product goed en veilig kunt versturen.

Bewaar de orderbevestiging, dit is je garantiebewijs.

Stuur ons voordat je een defect product terugstuurt eerst een email inclusief je ordernummer en een duidelijke klachtomschrijving.

Stuur het apparaat goed verpakt op, inclusief eventuele accessoires die noodzakelijk zijn voor correcte werking van het apparaat. Stop er een duidelijke klachtomschrijving bij inclusief je huidige adresgegevens en een kopie van de orderbevestiging.

Verstuur retourzendingen altijd gefrankeerd. Ongefrankeerde zendingen worden door ons geweigerd.

Lees voordat je een apparaat naar ons opstuurt handleidingen goed door en probeer gebruikersfouten en andere externe oorzaken van het probleem zoveel mogelijk uit te sluiten. Bij onterechte garantieclaims worden mogelijk onderzoeks- en verzendkosten in rekening gebracht.